eID.gov.rsPortal za elektronsku identifikaciju

Najčešće postavljena pitanja

  • 1. Čemu služi Portal za elektronsku identifikaciju?

    Portal za elektronsku identifikaciju predstavlja centralno mesto za registraciju naloga eGrađana i njihovu prijavu na povezane sisteme elektronske uprave (Portal eUprava, Portal lokalne poreske administracije, eZdravlje, Moja prva plata, esDnevnik, itd.)

  • 2. Kako mogu da se registrujem?

    Možete da se registrujete na dva osnovna načina: elektronski, na https://eid.gov.rs/, ili na šalterima pošte, opštine, lokalne poreske administracije ili Mobi banke.


    Spisak šaltera na kojima je moguće obaviti registraciju dostupan je OVDE. Mapu svih lokacija možete pogledati OVDE.


    Elektronska registracija se obavlja odabirom jedne od sledećih opcija:

    • registracija putem korisničkog imena i lozinke kao građanin Republike Srbije,
    • registracija putem korisničkog imena i lozinke kao strani državljanin,
    • registracija korišćenjem kvalifikovanih elektronskih sertifikata.

    Više informacija o registraciji korisničkog naloga dostupno je u sekciji Pomoć – Registracija korisničkog naloga.

  • 3. Ko sve može da se registruje na Portalu za elektronsku identifikaciju?

    Pravo registracije imaju:

    • svi građani Republike Srbije koji poseduju validan biometrijski dokument (lična karta ili pasoš) i imaju navršenih 16 godina života.;
    • strani državljani sa ili bez regulisanog boravka u Republici Srbiji.
  • 4. Šta da radim ako mi nije stiglo obaveštenje o verifikaciji adrese elektronske pošte?

    Ako ste se registrovali kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, a niste menjali adresu elektronske pošte koja je pročitana iz sertifikata, nije potrebno da verifikujete adresu elektronske pošte. Nalog je tada automatski aktivan.

    Ako ste ručno upisali ili promenili svoju adresu elektronske pošte prilikom registracije, mejl za verifikaciju će stići na adresu koju ste uneli. Verifikaciju morate uraditi u roku od 24 sata. Ako mejl za verifikaciju nije stigao na adresu elektronske pošte, proverite folder sa nepoželjnom poštom.

    Za sve probleme prilikom registracije naloga možete nam se obratiti putem kontakt forme.

  • 5. Koji su načini prijave?

    Postoje tri načina prijave:

    1. prijava mobilnom aplikacijom ConsentID (visok nivo pouzdanosti);

    2. prijava kvalifikovanim elektronskim sertifikatom (visok nivo pouzdanosti);

    3. prijava korisničkim imenom i lozinkom (osnovni nivo pozdanosti)..

    Za više informacija o načinima prijave pogledaje stranicu Pomoć – Način prijavljivanja.

  • 6. Kako do mobilne aplikacije ConsentID?

    Potrebno je da preuzmete aplikaciju ConsentID.


    Skenirajte QR kod kako biste pokrenuli instalaciju aplikacije ConsentID na svom mobilnom telefonu ili tabletu.

    Aplikacija je dostupna za Android i iOS korisnike putem:

    Detaljno uputstvo za instalaciju mobilne aplikacije ConsentID možete preuzeti OVDE.

  • 7. Kako do parametara za mobilnu aplikaciju ConsentID?

    Parametre za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID možete samostalno generisati ukoliko posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat. Uputstvo je dostupno OVDE.

    Ukoliko ste registrovali nalog sa korisničkim imenom i lozinkom ili uopšte nemate registrovani nalog na https://eid.gov.rs, izdavanje parametara i registraciju možete da obavite i na nekom od šaltera pošte, opštine, lokalne poreske administracije ili Mobi banke.

    Spisak šaltera na kojima je moguće dobiti parametre za mobilnu aplikaciju ConsentID pogledajte OVDE. Mapu svih lokacija možete pogledati OVDE.

  • 8. Kako do potpisa u klaudu?

    Da biste mogli da potpisujete u klaudu potrebno je da imate mobilnu aplikaciju ConsentID i kvalifikovani elektronski sertifikat u klaudu.

    Uputstvo za instalaciju mobilne aplikacije ConsentID je dostupno OVDE.

    Uputstvo kako do kvalifikovanog elektronskog sertifikata u klaudu je dostupno OVDE.

Vrh strane