Pomoć

Najčešće postavljena pitanja

  • 1. Čemu služi Portal za elektronsku identifikaciju?

    Portal za elektronsku identifikaciju predstavlja centralno mesto za registraciju naloga eGrađana i njihovu prijavu na povezane sisteme elektronske uprave (Portal eUprava, Portal lokalne poreske administracije, eZdravlje, Moja prva plata, esDnevnik, itd.)

  • 2. Kako mogu da se registrujem?

    Možete da se registrujete na dva osnovna načina: elektronski, na https://eid.gov.rs/, ili na nekom od šaltera registracionih tela.


    Spisak šaltera na kojima je moguće obaviti registraciju dostupan je OVDE. Mapu svih lokacija možete pogledati OVDE.


    Elektronska registracija se obavlja odabirom jedne od sledećih opcija:

    • registracija putem korisničkog imena i lozinke kao građanin Republike Srbije,
    • registracija korisničkim imenom i lozinkom za strane državljane,
    • registracija korišćenjem kvalifikovanih elektronskih sertifikata.

    Više informacija o registraciji korisničkog naloga dostupno je u sekciji Pomoć – Registracija korisničkog naloga.

  • 3. Ko sve može da se registruje na Portalu za elektronsku identifikaciju?

    Pravo registracije imaju:

    • svi građani Republike Srbije koji poseduju validan biometrijski dokument (lična karta ili pasoš) i imaju navršenih 16 godina života.;
    • strani državljani sa ili bez regulisanog boravka u Republici Srbiji.
  • 4. Šta da radim ako mi nije stiglo obaveštenje o verifikaciji adrese elektronske pošte?

    Ako ste se registrovali kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, a niste menjali adresu elektronske pošte koja je pročitana iz sertifikata, nije potrebno da verifikujete adresu elektronske pošte. Nalog je tada automatski aktivan.

    Ako ste ručno upisali ili promenili svoju adresu elektronske pošte prilikom registracije, mejl za verifikaciju će stići na adresu koju ste uneli. Verifikaciju morate uraditi u roku od 24 sata. Ako mejl za verifikaciju nije stigao na adresu elektronske pošte, proverite folder sa nepoželjnom poštom.

    Za sve probleme prilikom registracije naloga možete nam se obratiti putem kontakt forme.

  • 5. Šta da radim ako prilikom registracije dobijem poruku da je JMBG u upotrebi?

    U slučaju da prilikom registracije dobijete poruku da je JMBG u upotrebi to znači da već postoji korisnik sa istim JMBG. Potrebno je da nam se obratite putem kontakt forme kako bi proverili Vaš korisnički nalog.

  • 6. Šta da radim ako prilikom registracije dobijem poruku da je korisničko ime u upotrebi?

    U slučaju da prilikom registracije dobijete poruku da je korisničko ime u upotrebi potrebno je da se registrujete drugim korisničkim imenom. Na portalu eID dva korisnika ne mogu imati isto korisničko ime.

  • 7. Kako da promenim korisničko ime na svom nalogu?

    Ne možete samostalno da promenite korisničko ime. Potrebno je da vam deaktiviramo nalog i omogućimo registraciju sa ispravnim podacima. Neophodno je da nam se obratite putem kontakt forme, naglasite da želite deaktivaciju naloga kako biste se registrovali sa novim i ispravnim podacima i dostavite osnovne podatke o nalogu (ime, prezime i korisničko ime).

  • 8. Koji su načini prijave?

    Postoje tri načina prijave:

    1. prijava mobilnom aplikacijom ConsentID (visok nivo pouzdanosti);

    2. prijava sa kvalifikovanim elektronskim sertifikatom (visok nivo pouzdanosti);

    3. prijava korisničkim imenom i lozinkom (osnovni nivo pozdanosti)..

    Za više informacija o načinima prijave pogledaje stranicu Pomoć – Način prijavljivanja.

  • 9. Šta ako sam zaboravio/la lozinku za svoj korisnički nalog?

    Ukoliko ste zaboravili lozinku možete samostalno postaviti novu lozinku. Uputstvo je dostupno na linku.

  • 10. Kako da promenim adresu za prijem obaveštenja za svoj korisnički nalog?

    Uputstvo za promenu adrese za prijem obaveštenja je dostupno na linku.

  • 11. Kako do mobilne aplikacije ConsentID?

    Potrebno je da preuzmete aplikaciju ConsentID.


    Skenirajte QR kod kako biste pokrenuli instalaciju aplikacije ConsentID na svom mobilnom telefonu ili tabletu.

    Aplikacija je dostupna za Android i iOS korisnike putem:

    Detaljno uputstvo za instalaciju mobilne aplikacije ConsentID možete preuzeti OVDE.

  • 12. Kako do parametara ili QR koda za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID?

    Parametre ili QR kod za aktivaciju mobilne aplikacije ConsentID možete samostalno generisati ukoliko posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat. Uputstvo je dostupno OVDE.

    Ukoliko ste registrovali nalog sa korisničkim imenom i lozinkom ili uopšte nemate registrovani nalog na https://eid.gov.rs, izdavanje parametara i registraciju možete da obavite i na nekom od šaltera pošte, opštine, lokalne poreske administracije ili Mobi banke.

    Spisak šaltera na kojima je moguće dobiti parametre ili QR kod za mobilnu aplikaciju ConsentID pogledajte OVDE. Mapu svih lokacija možete pogledati OVDE.

  • 13. Šta da radim ako se aplikacija ConsentID gasi (puca) nakon unosa pina?

    Prilikom unapređenja mobilne aplikacije ConsentID sa verzije 2 na verziju 3 određen broj iOS korisnika se susreo sa problemom prilikom ažuriranja aplikacije. Problem koji se javljao je gašenje (pucanje) aplikacije nakon unosa šestocifrenog pina.

    Opisana situacija može da se prevaziđe na sledeći način: preuzmite nove parametre za ConsentID ili ih samostalno izdajte ukoliko posedujete kvalifikovani elektronski sertifikat. Nakon toga obrišite mobilnu aplikaciju ConsentID, instalirajte novu aplikaciju ConsentID 3 i upišite nove parametre.

  • 14. Kako do potpisa u klaudu?

    Da biste mogli da potpisujete u klaudu potrebno je da imate mobilnu aplikaciju ConsentID i kvalifikovani elektronski sertifikat u klaudu.

    Uputstvo za instalaciju mobilne aplikacije ConsentID je dostupno OVDE.

    Uputstvo kako do kvalifikovanog elektronskog sertifikata u klaudu je dostupno OVDE.