eID.gov.rsПортал за електронску идентификацију

Најчешће постављена питања

  • 1. Чему служи Портал за електронску идентификацију?

    Портал за електронску идентификацију представља централно место за регистрацију налога еГрађана и њихову пријаву на повезане системе електронске управе (Портал еУправа, Портал локалне пореске администрације, еЗдравље, Моја прва плата, есДневник, итд.)

  • 2. Како могу да се региструјем?

    Можете да се региструјете на два основна начина: електронски, на https://eid.gov.rs/, или на шалтерима поште, општине, локалне пореске администрације или Моби банке.


    Списак шалтера на којима је могуће обавити регистрацију доступан је ОВДЕ. Мапу свих локација можете погледати ОВДЕ.


    Електронска регистрација се обавља одабиром једне од следећих опција:

    • регистрација путем корисничког имена и лозинке као грађанин Републике Србије,
    • регистрација путем корисничког имена и лозинке као страни држављанин,
    • pегистрација коришћењем квалификованих електронских сертификата.

    Више информација о регистрацији корисничког налога доступно је у секцији Помоћ – Регистрација корисничког налога.

  • 3. Ко све може да се региструје на Порталу за електронску идентификацију?

    Право регистрације имају:

    • сви грађани Републике Србије који поседују валидан биометријски документ (лична карта или пасош) и имају навршених 16 година живота.;
    • страни држављани са или без регулисаног боравка у Републици Србији.
  • 4. Шта да радим ако ми није стигло обавештење о верификацији адресе електронске поште?

    Ако сте се регистровали квалификованим електронским сертификатом, а нисте мењали адресу електронске поште која је прочитана из сертификата, није потребно да верификујете адресу електронске поште. Налог је тада аутоматски активан.

    Ако сте ручно уписали или променили своју адресу електронске поште приликом регистрације, мејл за верификацију ће стићи на адресу коју сте унели. Верификацију морате урадити у року од 24 сата. Ако мејл за верификацију није стигао на адресу електронске поште, проверите фолдер са непожељном поштом.

    За све проблеме приликом регистрације налога можете нам се обратити путем контакт форме.

  • 5. Који су начини пријаве?

    Постоје три начина пријаве:

    1. пријава мобилном апликацијом ConsentID (висок ниво поузданости);

    2. пријава квалификованим електронским сертификатом (висок ниво поузданости);

    3. пријава корисничким именом и лозинком (основни ниво позданости)..

    За више информација о начинима пријаве погледаје страницу Помоћ – Начин пријављивања.

  • 6. Како до мобилне апликације ConsentID?

    Потребно је да преузмете апликацију ConsentID.


    Скенирајте QР код како бисте покренули инсталацију апликације ConsentID на свом мобилном телефону или таблету.

    Апликација је доступна за Аndroid и iOS кориснике путем:

    Детаљно упутство за инсталацију мобилне апликације ConsentID можете преузети ОВДЕ.

  • 7. Како до параметара за мобилну апликацију ConsentID?

    Параметре за активацију мобилне апликације ConsentID можете самостално генерисати уколико поседујете квалификовани електронски сертификат. Упутство је доступно ОВДЕ.

    Уколико располажете само корисничким именом и лозинком или уопште немате регистровани налог на https://eid.gov.rs, издавање параметара и регистрацију можете да обавите и на неком од шалтера поште, општине, локалне пореске администрације или Моби банке.

    Списак шалтера на којима је могуће добити параметре за мобилну апликацију ConsentID погледајте ОВДЕ. Мапу свих локација можете погледати ОВДЕ.

  • 8. Како до потписа у клауду?

    Да бисте могли да потписујете у клауду потребно је да имате мобилну апликацију ConsentID и квалификовани електронски сертификат у клауду.

    Упутство за инсталацију мобилне апликације ConsentID je доступно ОВДЕ.

    Упутство како до квалификованог електронског сертификата у клауду је доступно ОВДЕ.

Врх стране