eID.gov.rsПортал за електронску идентификацију

Најчешће постављана питања

  • 1. Чему служи Портал за регистрацију?

    Портал за регистрацију представља централно место за подношење пријаве за регистрацију нових корисника различитих портала, а уз додавање основних личних информација које су даље увезане са системом за електронску идентификацију становништва.

  • 2. Како могу да се региструјем?

    Можете да се региструјете на два начина:

    1. Регистрација путем корисничког имена и лозинке.

    2. Регистрација уз коришћење квалификованих електронских сертификата.

  • 3. Шта подразумева регистрација са корисничким именом и лозинком?

    Уколико изаберете регистрацију путем корисничког имена и лозинке, појавиће се форма у наставку, на којој је неопходан упис основних личних информација: ЈМБГ, Име, Презиме, Пребивалиште (опционо), Корисничко име (адреса електронске поште) и Лозинку коју ће користити.

    Додатно се очекује да додате један или два фајла скенираног или фотографисаног документа којима ћете потврдити лични идентитет. Свако поље има одређене валидације (ЈМБГ мора да буде исправног формата, адреса електронске поште, као и да скенирана документа не прелазе одређену величину) и уколико не испоштујете правила приликом попуњавања добићете обавештење и могућност за измену. Након исправно уписаних података у очекиваном формату, добићете обавештење да сте успешно послали захтев за регистрацију – биће Вам послат мејл за верификацију уписане адресе електронске поште. У поруци на електронској пошти, добићете линк који је потребно да потврдите, кликом на дугме ”Потврди”.

    Након што потврдите адресу електронске поште, очекује се одобрење од стране овлашћеног службеника који прегледа достављена документа у року од 24 часа. Након што службеник потврди идентитет новог корисника, дати корисник прима на адресу електронске поште поруку о успешној потврди идентитета. Уколико шалтерски службеник сматра да достављена документа нису исправна, такође ће бити обавештен на адресу електронске поште која је потврђена за даље коришћење.

    Док чекате одобрење свог корисничког налога, можете се пријавити на систем, али нећете моћи да користите услуге.

    Напомена: Кориснички налози креирани на овај начин представљају основни ниво поузданости електронске идентификације и ови корисници могу приступити само одређеном броју услуга.

  • 4. Шта подразумева регистрација квалификованим електронским сертификатом?

    Иницирање регистрације квалификованим електронским сертификатом, захтева да сертификат буде у читачу пре него што приступите опцији Регистрација са квалификованим електронским сертификатом.

    У том случају ће се омогућити приступ и прочитати подаци који су забележени на самом сертификату (ЈМБГ, Име, Презиме и адреса електронске поште адреса). Подаци који се прочитају са сертификата, изузев адресе електронске поште не могу да се мењају.

    По питању адресе електронске поште, постоје три случаја:

    1. Корисник има забележену адресу у сертификату и не жели да је измени.

    2. Корисник има забележену адресу на сертификату, али жели да је промени за даљу комуникацију.

    3. Корисник нема забележену адресу на квалификованом дигиталном сертификату.

    Уколико изаберете опцију 2 и 3, бићете обавештени на адресу електронске поште коју сте навели да је потребно да верификујете регистрацију кликом на дугме „Потврди” у тексту поруке. Када потврдите линк у поруци коју сте добили, регистрација је успешно извршена и можете се пријавити на систем.

    Адреса електронске поште коју сте изабрали биће искоришћена као корисничко име, а лозинку је потребно самостално да унесете уколико желите да користите основни ниво идентификације.

    Напомена: Кориснички налози креирани на овај начин представљају висок ниво поузданости електронске идентификације и ови корисници могу приступити свим услугама.

  • 5. На који се начин корисник пријављује на систем за електронску идентификацију (Мој еИД), након извршене регистрације?

    Приступом на линк https://eid.gov.rs/eid корисник може да искористи претходно креиране креденцијале и пријави се на Портал за управљање корисничким налозима који му омогућава директан увид у личне податке. Сваки даљи приступ порталима је преко https://eid.gov.rs/ где корисник из листе наведених бира портал на којем ће бити аутоматски пријављен.

  • 6. Који су начини пријаве на систем?

    Кориснику се отвара страница за одабир начина пријаве, а то је један од три могућих:

    1. Квалификованим електронским сертификатом (висок ниво поузданости),

    2. Путем двофакторске аутентикације (средњи ниво поузданости), или

    3. Корисничким именом и лозинком (основни ниво позданости).

  • 7. Шта подразумева пријава двофакторском аутентикацијом?

    Пријава двофакторском аутентикацијом представља средњи ниво поузданости и корисницима који се пријављују на овај начин доступно је 98% услуга. Предност овог начина пријављивања јесте у томе што корисницима нису потребни квалификовани електронски сертификати, већ инсталирана апликација на њиховим паметним уређајима (мобилни телефон или таблет). Овај начин пријаве омогућава корисницима да услуге могу да користе и путем мобилног телефона.

    Уколико изаберете овај начин пријаве, потребно је да преузмете апликацију „ConsentID”:

    - За Android кориснике, апликацију можете да преузмете овде.

    - За iOS кориснике, апликацију можете да преузмете овде.

    Напомена: У зависности од језика који сте изабрали на телефону, апликација ће Вам се исписивати на том језику приликом коришћења.

    Детаљно упутство за коришћење апликације ConsentID, можете преузети овде.

  • 8. Како до двофакторске аутентикације?

    Пријава двофакторском аутентикацијом представља средњи ниво поузданости за који корисник може сам себи да генерише параметре путем мобилног или таблет уређаја,тренутно само уколико поседује квалификовани електронски сертификат. Корисницима који се пријављују на овај начин доступно је 98% услуга.

    Уколико изаберете овај начин пријаве, потребно је да преузмете апликацију „ConsentID”:

    - За Android кориснике, апликацију можете да преузмете овде.

    - За iOS кориснике, апликацију можете да преузмете овде.

    Напомена: У зависности од језика који сте изабрали на телефону, апликација ће Вам се исписивати на том језику приликом коришћења.

    Детаљно упутство за коришћење апликације ConsentID, можете преузети овде.

    Корисници iOS оперативног система српски језик могу подесити тако што ће у својим подешавањима да изаберу апликацију ConsentID и ту одаберу жељени језик (Settings>ConsentID>Preferred Language).

    Начин добијања параметара за двофакторску аутентикацију

    Да бисте могли да користите апликацију „ConsentID“, која Вам је потребна да бисте се успешно пријавили, неопходно је да себи прво издате параметре.

    Параметре (ИД корисника и регистрациони код) можете да самостално генеришете уколико поседујете квалификовани електронски сертификат.


    1. На Порталy за електронску идентификацију кликните на Пријава и изаберите пријаву квалификованим електронским сертификатом.

    Након успешног пријављивања, приказаће се странице са подацима корисничког налога:

    2. Одаберите опцију „Издај податке” и генерисаће се подаци, који су Вам потребни за коришћење апликације коју сте претходно инсталирали.

    За коришћење апликације је неопходно да имате интернет конекцију на мобилном уређају/таблету.

    Језик на ком се приказује ConsentID апликација зависи од језика на ком ради оперативни систем мобилног уређаја. Ако уређај приказује текст на српском језику и ConsentID апликација ће приказивати текст на српском језику, као што је приказано на сликама.

    3. Када се преузме, инсталира и покрене Андроид или iOS верзија ConsentID мобилне апликације приказује се екран на ком је потребно да се започне иницијализација апликације, тиме што се кликне на „ПОКРЕНИТЕ УПИС“.

    4. На екрану који се приказује треба одабрати ручни упис, односно кликнути на опцију „ПОКРЕНИТЕ УПИС“.

    5. На следећој форми треба да упишете параметре које сте себи генерисали на Порталу за електронску идентификацију. Потребно је попунити поља „ИД корисника“ и „Регистрациони код“. Поље „Environment kod“ се попуњава аутоматски, а поље „Опциона шифра“ треба да остане празно. Кликните на „УПИС“.

    Андроид iOS

    6. Одредите и упишите шифру коју је неопходно да запамтите, јер ће бити неопходно да је упишете приликом сваког следећег покретања апликације. То је мера безбедности да само Ви или неко кога сте Ви овластили сме да користи апликацију и ауторизује приступ траженим сервисима.

    Коришћење апликације

    7. Након извршене иницијализације апликације, приказује се екран на коме ће бити излистани захтеви за приступ, а на почетку, као и када нема захтева на чекању, та листа је празна. Да бисте освежили приказ листе можете да превучете прстом екран одозго на доле или кликнете на иконицу за освежавање.

    8. Након уноса параметара у апликацији, неопходно је да на Порталу за електронску идентификацију (eid.gov.rs) кликнете на дугме за пријаву двофакторском аутентикацијом и упишете своје корисничко име.

    Уколико не стигне нотификација, а иницирана је пријава двофакторском аутентикацијом, онда треба да покренете апликацију ConsentID, упишете ПИН (који сте одредили у кораку број 6) и са листе одаберете захтев за пријаву.

    Приказаће се екран као на следећој слици на коме треба да кликнете на зелено дугме „Ауторизовати“.

    Након успешне обраде захтева, Портал за електронску идентификацију извршава пријаву и на рачунару или мобилном уређају са ког је покренута пријава преусмерава на одговарајућу страницу након пријаве.

    Тим кораком је пријава двофакторском аутентикацијом успешно завршена.

  • 9. Шта да радим ако ми није стигло обавештење о верификацији адресе електронске поште?

    Ако сте се регистровали квалификованим електронским сертификатом, а нисте мењали адресу електронске поште која је прочитана из сертификата, није потребно да верификујете адресу електронске поште. Налог је тада аутоматски активан.

    Ако сте ручно уписали или променили своју адресу електронске поште приликом регистрације, требало би да стигне мејл за верификацију. Ако није стигао у Ваше сандуче, проверите фолдер са нежељеним порукама.

    Да бисте покренули поновно слање верификационе поруке, на страници за пријаву кликните на пријаву корисничким именом и лозинком, упишите корисничко име и кликните на дугме за пријаву. Ако наведена адреса електронске поште није верификована, приказаће се линк на који можете да кликнете да се поново пошаље верификациона порука.

Врх стране