Ћирилица

Помоћ

Најчешће постављена питања

  • 1. Чему служи Портал за електронску идентификацију?

    Портал за електронску идентификацију представља централно место за регистрацију налога еГрађана и њихову пријаву на повезане системе електронске управе (Портал еУправа, Портал локалне пореске администрације, еЗдравље, Моја прва плата, есДневник, итд.)

  • 2. Како могу да се региструјем?

    Можете да се региструјете на два основна начина: електронски, на https://eid.gov.rs/, или на неком од шалтера регистрационих тела.


    Списак шалтера на којима је могуће обавити регистрацију доступан је ОВДЕ. Мапу свих локација можете погледати ОВДЕ.


    Електронска регистрација се обавља одабиром једне од следећих опција:

    • регистрација путем корисничког имена и лозинке као грађанин Републике Србије,
    • регистрација корисничким именом и лозинком за стране држављане,
    • pегистрација коришћењем квалификованих електронских сертификата.

    Више информација о регистрацији корисничког налога доступно је у секцији Помоћ – Регистрација корисничког налога.

  • 3. Ко све може да се региструје на Порталу за електронску идентификацију?

    Право регистрације имају:

    • сви грађани Републике Србије који поседују валидан биометријски документ (лична карта или пасош) и имају навршених 16 година живота.;
    • страни држављани са или без регулисаног боравка у Републици Србији.
  • 4. Шта да радим ако ми није стигло обавештење о верификацији адресе електронске поште?

    Ако сте се регистровали квалификованим електронским сертификатом, а нисте мењали адресу електронске поште која је прочитана из сертификата, није потребно да верификујете адресу електронске поште. Налог је тада аутоматски активан.

    Ако сте ручно уписали или променили своју адресу електронске поште приликом регистрације, мејл за верификацију ће стићи на адресу коју сте унели. Верификацију морате урадити у року од 24 сата. Ако мејл за верификацију није стигао на адресу електронске поште, проверите фолдер са непожељном поштом.

    За све проблеме приликом регистрације налога можете нам се обратити путем контакт форме.

  • 5. Шта да радим ако приликом регистрације добијем поруку да је ЈМБГ у употреби?

    У случају да приликом регистрације добијете поруку да је ЈМБГ у употреби то значи да већ постоји корисник са истим ЈМБГ. Потребно је да нам се обратите путем контакт форме како би проверили Ваш кориснички налог.

  • 6. Шта да радим ако приликом регистрације добијем поруку да је корисничко име у употреби?

    У случају да приликом регистрације добијете поруку да је корисничко име у употреби потребно је да се региструјете другим корисничким именом. На порталу еИД два корисника не могу имати исто корисничко име.

  • 7. Како да променим корисничко име на свом налогу?

    Корисничко име на свом налогу можете самостално променити искључиво уколико се пријавите на Портал еИД квалификованим електронским сертификатом или мобилном апликацијом ConsentID. Упутство је доступно на линку.

    Корисничко име није могуће самостално да промените уколико се на Портал еИД пријављујете корисничким именом и лозином. У том случају потребно је да вам деактивирамо налог и омогућимо регистрацију са исправним подацима. Неопходно је да нам се обратите путем контакт форме, нагласите да желите деактивацију налога како бисте се регистровали са новим и исправним подацима и доставите основне податке о налогу (име, презиме и корисничко име).

  • 8. Који су начини пријаве?

    Постоје три начина пријаве:

    1. пријава мобилном апликацијом ConsentID (висок ниво поузданости);

    2. пријава са квалификованим електронским сертификатом (висок ниво поузданости);

    3. пријава корисничким именом и лозинком (основни ниво позданости)..

    За више информација о начинима пријаве погледаје страницу Помоћ – Начин пријављивања.

  • 9. Шта ако сам заборавио/ла лозинку за свој кориснички налог?

    Уколико сте заборавили лозинку можете самостално поставити нову лозинку. Упутство је доступно на линку.

  • 10. Како да променим адресу за пријем обавештења за свој кориснички налог?

    Упутство за промену адресе за пријем обавештења је доступно на линку.

  • 11. Како до мобилне апликације ConsentID?

    Потребно је да преузмете апликацију ConsentID.


    Скенирајте QР код како бисте покренули инсталацију апликације ConsentID на свом мобилном телефону или таблету.

    Апликација је доступна за Аndroid и iOS кориснике путем:

    Детаљно упутство за инсталацију мобилне апликације ConsentID можете преузети ОВДЕ.

  • 12. Како до параметара или QR кода за активацију мобилне апликације ConsentID?

    Параметре или QR код за активацију мобилне апликације ConsentID можете самостално генерисати уколико поседујете квалификовани електронски сертификат. Упутство је доступно ОВДЕ.

    Уколико сте регистровали налог са корисничким именом и лозинком или уопште немате регистровани налог на https://eid.gov.rs, издавање параметара и регистрацију можете да обавите и на неком од шалтера поште, општине, локалне пореске администрације или Моби банке.

    Списак шалтера на којима је могуће добити параметре или QR код за мобилну апликацију ConsentID погледајте ОВДЕ. Мапу свих локација можете погледати ОВДЕ.

  • 13. Шта да радим ако се апликација ConsentID гаси (пуца) након уноса пина?

    Приликом унапређења мобилне апликације ConsentID са верзије 2 на верзију 3 одређен број iOS корисника се сусрео са проблемом приликом ажурирања апликације. Проблем који се јављао је гашење (пуцање) апликације након уноса шестоцифреног пина.

    Описана ситуација може да се превазиђе на следећи начин: преузмите нове параметре за ConsentID или их самостално издајте уколико поседујете квалификовани електронски сертификат. Након тога обришите мобилну апликацију ConsentID, инсталирајте нову апликацију ConsentID 3 и упишите нове параметре.

  • 14. Шта да радим ако променим мобилни уређај на коме је инсталирана апликација ConsentID?

    Уколико мењате мобилни уређај на коме је инсталирана апликација ConsentID потребно је да свој ИД из апликације пребаците/пренесете са старог мобилног уређаја на нови без одласка на шалтер регистрационог тела. Упутство је доступно ОВДЕ.

  • 15. Како до потписа у клауду?

    Да бисте могли да потписујете у клауду потребно је да имате мобилну апликацију ConsentID и квалификовани електронски сертификат у клауду.

    Упутство за инсталацију мобилне апликације ConsentID je доступно ОВДЕ.

    Упутство како до квалификованог електронског сертификата у клауду је доступно ОВДЕ.